nieuws v&d

V&D keert terug als online warenhuis, gericht op de 40-plusser

V&D keert terug als online warenhuis. Vanaf woensdag kunnen fans terecht op VD.nl. De webshop richt zich vooral op de actieve 40-plusser en verkoopt artikelen in de categorieën reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode.

Een oud V&D-pand. Foto Marieke Henry

Eind 2015 ging V&D failliet. De winkels sloten een jaar later. De merkrechten van V&D kwamen in handen van ondernemers Roland Kahn (Coolcat), Jaco Scheffers en oud-HEMA-topman Ronald van Zetten. Ze betaalden daar een half miljoen voor. Ook populaire titels als Schoolcampus, Soho, Liv en Prijzencircus zaten bij de koop inbegrepen. Het is de bedoeling dat deze merken weer een rol gaan spelen in de webshop.

Supermarktketen Jumbo nam de La Place-restaurants over. In sommige panden van V&D zit tegenwoordig het Canadese warenhuis Hudson’s Bay.

Hoe heet het zo ver kunnen komen met V&D? 

Het doek is gevallen voor warenhuisketen V&D. Eind december werd V&D failliet verklaard en stonden zowel binnenlandse als buitenlandse partijen te trappelen om bedrijfsonderdelen over te nemen, maar van een doorstart is het niet gekomen. Waar ging het mis? Een chronologisch overzicht.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.