TomTom lijdt niet onder prijsdruk

AMSTERDAM (ANP) - TomTom heeft ondanks de verhevigde concurrentie op de markt voor navigatieapparaten de gemiddelde verkoopprijs op peil weten te houden.

De Amsterdamse onderneming verkocht in het tweede kwartaal de systemen aan de detailhandel voor een gemiddelde prijs van 310 euro tegen 305 euro in het eerste kwartaal.

Op de financiële markten bestond angst dat TomTom zou lijden onder de komst van grote bedrijven als Sony op de navigatiemarkt. Philips introduceert dit najaar een nieuw navigatiesysteem voor in de auto.

De omzet van TomTom kwam in het afgelopen kwartaal uit op 277 miljoen euro tegen 115 miljoen euro een jaar eerder, zo liet de onderneming dinsdag weten. De nettowinst steeg van 22 miljoen naar 38 miljoen euro. TomTom houdt vast aan zijn omzetraming van 1,1 miljard tot 1,3 miljard euro voor dit jaar.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden