Super de Boer vernieuwt huismerk

Super De Boer gaat zijn huismerkassortiment volledig vernieuwen. De supermarktketen reageert met die stap op concurrenten Albert Heijn, dat vrijdag liet weten de prijzenslag uit te breiden naar de huismerken....

Het huismerk van de dochteronderneming van Laurus moet 'duidelijk voordeliger' blijven dan dat van Albert Heijn, maakte Laurus vrijdag bekend.

Het assortiment wordt met circa 150 nieuwe artikelen uitgebreid. Van ruim duizend artikelen wordt de verpakking vernieuwd. Vanaf oktober moeten de veranderingen in de winkel zichtbaar zijn.

Albert Heijn gaat de prijzen blijvend verlagen van ruim duizend huismerkproducten. De prijzen gaan gemiddeld tussen de 5 en 25 procent omlaag, met uitschieters tot 60 procent.

Super De Boer verlaagt 'zeer binnenkort' de prijzen. 'Wij staan het niet toe dat wij duurder zijn dan Albert Heijn', aldus een woordvoerder van Laurus. 'We willen goedkoper zijn dan Albert Heijn.'

Supermarktketen Plus wacht af hoe de prijskaartjes van Albert Heijn er zaterdag daadwerkelijk uitzien. Vervolgens bepaalt Plus welke producten in prijs omlaag gaan. 'Onze huismerken blijven goedkoper dan die van Albert Heijn', verzekerde commercieel directeur J. de Korte.

Laurus zag de actie van Albert Heijn als een regelrechte aanval op Super De Boer. 'We beschouwen het als een poging om Super De Boer uit te roken.'

Laurus-topman H. Bruijniks verzekerde begin september nog dat de prijzen bij Super De Boer, dat opereert in het deel van de markt waar de prijzenslag het hardst woedt, altijd lager zullen zijn dan die van Albert Heijn.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden