'Smartcoupeerder' wint smakeloosheidsprijs

Een reclame voor een kar van het bedrijf Schipmatic heeft de jaarlijkse verkiezing van Wakker Dier voor de meest smakeloze reclame gewonnen. Met het apparaat kunnen medische ingrepen bij biggen razendsnel worden uitgevoerd.

Beeld Thinkstock

Wakker Dier selecteerde zes reclames voor de verkiezing, waarna mensen vervolgens op Facebook hun keuze konden maken. De 'multibehandelunit' won met overmacht.

'Met deze kar wordt het je zo makkelijk mogelijk gemaakt om bij biggetjes allerlei pijnlijke ingrepen te doen. Je kunt hun krulstaartje afknippen met de 'smartcoupeerder', antibiotica injecteren en oormerken erin schieten, alles onverdoofd en - zo meldt de leverancier trots - 'handsfree'', stelt Wakker Dier.

'De reclames uit de vakmedia tonen het ware beeld achter spotgoedkoop vlees. En dat is smakeloos.' Eerder won een producent van legbatterijkooien met de reclameslogan 'don't worry, make money'.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden