Sijthoff neemt Kidsweek over van Persgroep

Young & Connected, de uitgever van de jongerenkranten Kidsweek Junior en 7Days, wordt overgenomen door Willem Sijthoff en Carl Spaans.

De mediaondernemers krijgen ieder een belang van 50 procent. Ze nemen het bedrijf over van De Persgroep, de uitgever van onder meer de Volkskrant, die zich wil concentreren op de kranten. Een overnameprijs is niet bekendgemaakt, maar het zou gaan om het symbolische bedrag van 1 euro.

De ondernemers willen de uitgeverij uitbouwen. ‘We willen een topdriespeler worden in de kinderen- en jongerenmarkt’, laat Willem Sijthoff in een verklaring weten. Spaans ziet mogelijkheden in het ontwikkelen van producten voor jonge kinderen en jongeren vanaf 17 jaar. ‘Denk aan het toevoegen van producten met educatieve doeleinden en het verder invulling geven aan internet en mobiel.’

Kidsweek Junior richt zich op kinderen tussen de 7 en 12 jaar en heeft een oplage van 60 duizend exemplaren. 7Days, met een oplage van 40 duizend stuks, is voor 12- tot 16-jarigen. Sijthoff en Spaans denken de oplages van de weekkranten met 20 duizend te verhogen. Sijthoff is onder meer oud-aandeelhouder van de FD Mediagroep. Spaans is als consultant actief voor onder meer Sanoma en Quote Media.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.