Rivaal Takeaway.com boekt goede cijfers in harde maaltijdbezorgingsstrijd

Beeld ANP

In de bikkelharde maaltijdbezorgingsstrijd heeft Delivery Hero donderdag goede cijfers gepresenteerd. Het Duitse moederbedrijf van Foodora blijkt vorig jaar stevig gegroeid. Delivery Hero, dat onder meer in Nederland en Duitsland de degens kruist met het in Amsterdam genoteerde Takeaway.com, leverde in 2017 bijna de helft meer maaltijden af dan een jaar eerder.

De maaltijdbezorger verwerkte in een jaar tijd bijna 292 miljoen bestellingen. Dat waren er een jaar eerder nog 197 miljoen. Daardoor steeg de omzet met 60 procent tot ruim

544,2 miljoen euro. Het verlies van Delivery Hero liep onder meer door marketingkosten flink op. Delivery Hero noteerde voor heel 2017 een min van dik 190 miljoen euro. In 2016 was het verlies nog 17 miljoen euro. De maaltijdbezorgbranche is zeer competitief en bedrijven steken veel geld in uitbreiding van hun marktaandeel in landen waar ze actief zijn.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden