Rabobank gaat de boer weer op voor jongere klant

De Rabobank begint een offensief om zijn marktaandeel onder jongeren te verzekeren. De bank wil deze jeugdige klanten vooral intensiever aan zich binden....

ANP

Enkele jaren terug heeft Rabobank marktaandeel onder jongeren verloren aan de concurrentie.

De Rabobank wil zich eerst richten op een betere verhouding met het huidige klantenbestand, voordat zij naar groei kijkt. 'We kunnen wel op zoek gaan naar nieuwe jonge klanten, maar daar heb je weinig aan als de bestaande ontevreden via de achterdeur vertrekken', aldus manager Y. van Esch. Circa 45 procent van de jongeren in Nederland is momenteel klant bij de bank. Dat komt overeen met 550 duizend jongerenrekeningen.

De bank gaat de jonge klanten intensiever adviseren over hoe je geld verdient en beheert. Dat gebeurt in samenwerking met verzekeringsdochter Interpolis, die bijvoorbeeld helpt met reisverzekeringen, en beleggingspoot Robeco. Ook werkt de bank samen met uitzendbureau Randstad, dat onder meer gewilde bijbaantjes aanlevert. Zij mikt uiteindelijk op belangrijke momenten in het leven van jongeren: zoals het behalen van een rijbewijs, waarvoor moet worden gespaard.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden