Nederlander betaalt nu keurig voor streaming

De Nederlandse consument is steeds vaker bereid om te betalen voor het luisteren van muziek via internet. Dat blijkt uit de jaarcijfers van NVPI, de branchevereniging van de muziekindustrie, over 2017.

Beeld EPA

De omzet van de sector steeg met 10,1 procent naar 170,5 miljoen euro. Het aandeel streaming steeg van 54,7 procent in 2016 naar 63,8 procent (108,6 miljoen euro) vorig jaar. De vereniging verwacht dat het aandeel van de streaming verder zal toenemen. De hitlijsten werden in 2017 gedomineerd door Ed Sheeran, Luis Fonsi, Kygo & Selena Gomez, The Chainsmokers & Coldplay, Drake, Adele, U2, Kendrick Lamar en van eigen bodem Lil' Kleine, Boef, Ronnie Flex, Kensington, Marco Borsato en Kinderen voor Kinderen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.