Naam Philips staat voortaan voor 'zinvol en eenvoudig'

De Philips-slogan 'Let's make things better' gaat na bijna tien jaar trouwe dienst bij het vuil. Het nieuwe motto is 'Sense and Simplicity'....

De voormalige gloeilampenfirma heeft voor een mondiale marketingcampagne, die tot eind dit jaar loopt, tachtig miljoen euro uitgetrokken. Maandagmiddag werd tijdens een persbijeenkomst in de Amsterdamse Minervahaven daarvoor de aftrap gegeven. Ook de komende jaren zal Philips vergelijkbare bedragen besteden aan het imago van gebruiks- en klantvriendelijkheid.

De campagne gaat behalve in Nederland, in vier Europese landen, de VS en China van start. 'Veel firma's beloven technologische producten die eenvoudig in gebruik zijn, Philips committeert zich daar nu als eerste aan', aldus Philips-topman Gerard Kleisterlee. 'Eenvoud, dat is wat mensen van technologie verwachten.'

De komende vier jaar wil hij zijn bedrijf ombouwen naar een meer marktgerichte onderneming die weet wat de consument wil en die daar met technologieontwikkeling, gebruiksvriendelijkheid en bedieningsgemak op inspeelt.

De vorige slogan werd in 1995 geïntroduceerd om de vierhonderd verschillende Philips-motto's die toen de ronde deden onder een gemeenschappelijke noemer te brengen. Dat is effectief gebleken, maar nu is het volgens Kleisterlee tijd om specifieker te worden, meer gericht op de consument. Een aansprekend productvoorbeeld daarvan is volgens de Philips-topman het succesvolle Senseo-koffieapparaat, dat slechts drie knoppen heeft.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden