Na drie maanden geld voor een Netflix-bon van T-Mobile, en toch weer niet

Beeld Reuters

De klacht: Drie maanden steggelt Michel de Neve met T-Mobile over een beloofd cadeau. Hij krijgt gelijk. Maar een maand later wil T-Mobile het afgesproken bedrag ineens terug: 'De vergoeding blijkt niet terecht'.

De klacht

T-Mobile belooft Michel de Neve zes maanden gratis Netflix bij het verlengen van zijn telefoonabonnement. Maar zodra de Netflix-actie, 'ter waarde van 65,94 euro', niet blijkt te werken, steekt het bedrijf geen poot meer uit om de belofte na te komen.

Het gaat mis omdat De Neve al abonnee was van Netflix. Volgens het aanbod van T-Mobile zou dat niet uit hoeven maken. 'Ook als je al Netflix hebt!', geldt het cadeau.

Maar de digitale waardebon die T-Mobile geeft, werkt niet. 'Constant kreeg ik van Netflix de melding dat er wat mis was, en dat ik het later opnieuw moest proberen.'

Hij mailt T-Mobile, maar die scheept hem af met een link naar de zelfhulppagina van Netflix. Maar zijn probleem staat er niet bij, en ook contact opnemen met Netflix lukt niet.

Terug naar T-Mobile dus. Maar de klantenservice verwijst hem weer stoïcijns naar Netflix.

Het gesprek wordt vijandiger. De Neve vraagt of T-Mobile een probleem heeft met 'begrijpend lezen'. T-Mobile kaatst de bal terug en zegt dat De Neve kennelijk 'niet wil begrijpen' dat hij bij Netflix moet zijn.

De Neve geeft het op en zoekt zelf uit wat het probleem is. Om de gratis maanden te activeren moet hij zijn Netflix-lidmaatschap eerst opzeggen, en daarna een nieuwe aanmaken met korting. Maar dat vindt De Neve gedoe.

In een klachtenbrief vraagt De Neve om een andere oplossing. Na weer twee weken heen en weer mailen krijgt hij gelijk. Hij krijgt een korting op zijn telefoonabonnement ter waarde van een half jaar Netflix.

'Het heeft even mogen duren, ruim drie maanden, maar we kunnen het afsluiten', mailt De Neve.

Dat blijkt te vroeg gejuicht. Want krap een maand later komt Netflix toch op het besluit terug.

'Uit controle blijkt dat de vergoeding niet terecht is', mailt T-Mobile hem. Een reden krijgt hij niet. Aan de telefoon hoort hij dat de collega's 'dit nooit hadden mogen doen', maar waarom is niet duidelijk. 'Ik word gek van T-Mobile.'

Verweer

Naar de Volkskrant toe is T-Mobile ook niet scheutig met verklaringen. Na herhaaldelijk verzoek antwoordt de afdeling Communicatie als volgt: 'Ik heb een en ander uit laten zoeken en de creditering is weer rechtgetrokken. Michel wordt hiervan op de hoogte gebracht.'

Hij krijgt te horen dat het terugdraaien van de vergoeding weer wordt teruggedraaid. 'Na controle van onze administratie zijn wij van mening dit niet juist was', schrijft T-Mobile. 'Onze excuses.'

De Neve: 'Het ziet ernaar uit dat dit verhaal een eind gaat krijgen. Bedankt nog voor de 'controle van hun administratie'.'

Ook gemangeld door bedrijf of overheid? Mail uw ervaring naar kastjemuur@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.