Manager John van Cup-a-Soup is niet dood!

John is niet dood. Hij leeft!..

De dankzij Cup-a-Soup immer scherpe manager - 'John's motto: succes is een keuze' - komt in het prijswinnende reclamespotje voor de poedersoep tragisch aan zijn einde: hij wordt verpletterd onder een neerstortende kast van verhuizers, die niet scherp waren omdat ze geen Cup-a-Soup gedronken hadden.

Maar niet getreurd. John is inmiddels zo populair dat het reclamebureau Ammirati Puris Lintas al werkt aan een vervolgspotje, heeft het Intermediair-magazine Starters als primeur. Het reclamebureau heeft volgens het blad nog geprobeerd de wederopstanding van John uit de krant te houden, maar tevergeefs.

Dus kunnen wij lezen dat John volgens ingewijden het tragische ongeval op de bouwplaats heeft overleefd en in het ziekenhuis ligt; waar de behandelend chirurg Cup-a-Soup drinkt om scherp te blijven.

Dat belooft wat, maar het succes van het eerste spotje is moeilijk te overtreffen. Vorige maand sleepte Lintas de prestigieuze Zilveren Lamp in de wacht met zijn succesvolle poging iets dufs als poedersoep - voornamelijk gedronken door huisvrouwen,

's ochtends en 's middags als opkikker - populair te maken. In januari kreeg het bureau al de prijs van Europese reclamejournalisten. En dezer dagen is John in de running voor de Effie, de belangrijke prijs voor de meest effectieve reclame.

En effectief is John zeker. Na elke uitzending van het spotje krijgt de opdrachtgever - Unilever-dochter Van den Bergh Foods - zestig tot tachtig serieuze belangstellenden aan de telefoon voor het plaatsen van een soep-automaat in het bedrijf.

Bij Lintas staat de Cup-a-Soup-automaat al in de kantine. Om scherp te blijven, inderdaad.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.