KPN neemt veiligheidsmaatregelen na hackaanval

KPN gaat een deel van de geplande investeringen in IT-systemen extra voorrang geven na de hackaanval die het bedrijf vorige week bekendmaakte. Ook zal het zogenoemde 'Webcare team' in maart worden uitgebreid. KPN moest de webmail van twee miljoen klanten afgelopen vrijdag en zaterdag uit voorzorg uit de lucht halen.

null Beeld EPA
Beeld EPA

KPN geeft toe dat het onderhoud aan de eigen internetsystemen niet steeds optimaal is geweest. 'Daar trekken we lessen uit om de dienstverlening voor onze klanten beter en veiliger te maken', zei de directeur van de Nederlandse KPN-activiteiten Joost Farwerck.

'We spelen in op de wens van klanten om duidelijkheid te krijgen waar zij klachten en mogelijke schade kunnen melden', zei topman Eelco Blok.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden