KLM wil geschillencommissie voor luchtvaart

AMSTELVEEN (ANP) - De luchtvaartmaatschappij KLM wil een onafhankelijke geschillencommissie opzetten die klachten behandelt van reizigers over luchtvervoerders. Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf vrijdag bevestigd na een bericht in dagblad De Telegraaf.

De nieuw te vormen commissie gaat ongeveer hetzelfde doen als de al jarenlang actieve Geschillencommissie Reizen, maar is specifiek op vliegreizen gericht. Passagiers kunnen er terecht met klachten over bijvoorbeeld vertragingen, annuleringen en overboekingen.

Volgens de zegsman wil KLM de handen ineenslaan met onder meer de Consumentenbond en de reisorganisatie ANVR. ,,Eigenlijk zou dit Europabreed moeten worden geregeld maar dat komt niet van de grond'', aldus de woordvoerder. ,,Dan is het logisch dat je als marktleider het voortouw neemt''.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden