Jumbo: spotjes van Wakker Dier doen pijn

Supermarktketen Jumbo heeft veel last van de radiospotjes van Wakker Dier, waarin consumenten worden opgeroepen 'geen vreselijke plofkip meer te kopen' bij Jumbo. Toch is supermarkt niet van plan om te stoppen met de verkoop van goedkoop vlees, zegt topman Frits van Eerd in een interview met het Radio 1 Journaal.

Supermarktketen Jumbo zegt veel last te hebben van de radiospotjes van Wakker Dier. Beeld anp
Supermarktketen Jumbo zegt veel last te hebben van de radiospotjes van Wakker Dier.Beeld anp

'Natuurlijk hebben we daar last van. Uiterst vervelend. Het raakt ons ook echt. Ze raken mij in mijn hart als ik zoiets hoor', aldus Van Eerd. Hoewel Jumbo vragen krijgt van klanten, zou van een omzetdaling zou geen sprake zijn.

Van Eerds vindt het goed voor de bewustwording van het publiek dat veel mensen zich druk maken over goedkoop vlees. Hij is echter niet van plan om het uit de schappen te halen. 'Beleid is beleid. Vlees met een laagste-prijsgarantie is een belangrijke succesfactor voor ons.'

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden