Internet en meer koopdagen doen detailhandel goed

De Nederlandse detailhandel heeft in januari een omzetgroei van 4 procent behaald vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder...

ANP

De toename heeft te maken met een gunstige samenstelling van het aantal koopdagen, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag.

De detailhandelaren verkochten 3 procent meer producten. De prijsstijging bedroeg 1 procent.

Vooral de verkoop via internet zat in de lift. Postorderbedrijven en andere internetwinkels zagen de verkoop 12 procent toenemen, ongeveer drie keer zo veel als bij ‘normale’ winkels.

Consumenten trokken vooral naar winkels die consumentenelektronica en artikelen voor woninginrichting verkopen. Supermarkten deden het ook goed.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden