ING leert kinderen zakgeldles in tv-serie

Zes scholieren moeten met een zeer klein budget een overgetelijk schoolfeest organiseren. Wat te doen? Het resultaat is binnenkort op tv te zien.

Het gaat om een samenwerking tussen de ING-bank en tv-zender Nickelodeon. De serie Party Bizznizz is vanaf 13 mei te volgen op de jongerenzender. In zes afleveringen is te zien of het Roger, Koen, Eef, Ralf, Suzanna en Inge lukt hun doel te bereiken. De serie maakt onderdeel uit van een bredere strategie van de ING om ouders en kinderen te ondersteunen bij financiële educatie.

Duur
Vanuit een heuse 'warroom' worden de plannen bedacht, maar al snel ontdekken ze dat een groot feest organiseren best moeilijk is. Want wat is zo'n deejay eigenlijk duur. En hoe versieren we die lege zaal? En wat te doen met de drankjes?

Bewust
ING hoopt kinderen al op jonge leeftijd bewust te maken van geld, meldde het donderdagmorgen bij de presentatie van de serie die elke woensdag om 18:10 uur staat geprogrammeerd.

Het sponsoren van tv-programma's door banken gebeurt regelmatig. Bij kinderprogramma's is dat minder gebruikelijk. Maar aangezien de meeste spaarders blijven hangen bij de bank waarbij ze als kind hun eerste spaargeld hebben gedropt, is de stap van ING niet onlogisch.

Bekijk een voorproefje van Party Bizznizz

De scholieren van Party Bizznizz (Nickelodeon)
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden