In een hipster naar Marco Borsato

2006 was het jaar van Prada Man, Marco Borsato en Viktor & Rolf voor H & M. Wat trokken we aan, wat aten we het graagst, wie lazen we het liefst?...

H & M: dameskleren

* Victor & Rolf voor H & M, trenchcoat (99 euro)

* A-lijn tuniek, vooral geplisseerde (vanaf 19,90)

* Legging (vanaf 9,90 euro)

Hunkemöller: bh’s

* T-shirt bh ‘soft en stretch’ (19,99 euro)

*Push up bh met transparante bandjes (14,99 euro)

* Gel push up bh (17,99 euro)

HEMA: huishoudelijke artikelen

* Dames naadloos ondergoed ‘Vintage’ (hemdje 9,95 euro, hipster 5,95 euro)

* Kinderservies dierenthema (kleine mok 1,50 euro, klein bord 2,50 euro, besteksetje 3,25 euro)

*Maak je eigen wijnetiket (vanaf 5,95 euro tot 9,95 euro)

Marieke Noordanus, Free Publicity & Joint Promotions: ‘Dit is onze top 3 nieuwe artikelen. HEMA is bekend omnaadloos ondergoed. Deze variant was bijzonder omdat we het konden aanbieden in tweekleurig garen met kant langs de randjes voor een lage prijs. De collectie ondergoed was binnen zes weken uitverkocht. De hipster wint sowieso terrein op de string.’

Schaap & Citroen: horloges

Patek Philippe Nautilus in staal (17.480 euro)

* Daytona, uit de Oyster sportseries van Rolex (6.915 euro)

*Cartier Santos 100, in staal (3.930 euro)

*Wilfred Muhring, Manager Operations: ‘Stalen horlogeszijn dit jaar erg in. Staal is harder, duurzamer en minderopvallend dan goud. Klanten vragen om complexe uurwerkenmet datum en maanstanden. Alles wat gelimiteerdis, is ‘hot’.’

V & D: speelgoed

* Kolonisten van Catan (29 euro)

* Playmobil Boswachtershuis 49 euro)

* Lego Luxe Goederentrein (149,95 euro)

Albert Heijn: eten

* AH Excellent feesttoppers, een luxe assortiment voor Kerst en Pasen

* Kies & Kook maaltijdcomponenten

* AH Express: belegde broodjes, wraps, bagels en snoepgroenten en sushi

José Mes, PR & Mediarelaties: ‘Deze nieuwe concepten zijn het afgelopen jaar zeer succesvol geweest inde zin dat we er een groeiende vraag naar constateren. Ze sluiten aan bij de heersende eettrends. Zuid-Amerikaans vlees is dit jaar trouwens ook een hit. Onze top 3 van reguliere producten bestaat uit bananen, kipfilet en melk.’

Selexyz: boekhandels:boeken

*K. Hosseini: De Vliegeraar (De Bezige Bij, 10 euro)

* Kluun: Komt een vrouw bij de dokter (Podium 12,50 euro)

* Kluun: De Weduwnaar (Podium 16 euro)

Douglas: nieuwe geuren

Heren:

* Prada Man (vanaf 31 euro)

* YSL L’Homme (vanaf 21 euro)

* Euphoria Man (vanaf 18,25euro)

Dames:

* Red Delicious (vanaf 28,80 euro)

* Bright Cristal (vanaf 31,50 euro)

* Lovely van SJ Parker (vanaf 22 euro)

Ineke Schutter: ‘Prada is nieuw op de geurmarkt. Dit is hun eerste parfum voor mannen. Die deed het meteen goed. Het is een sterk merk en een goede geur. De geur van YSL zit in een mannelijke fles, heel mooi hoekig. Euphoria heeft ook een damesgeur. Deze voor heren is kruidiger. Dat geldt voor de meeste herengeuren. Herengeuren zijn al jaren inopkomst, maar van damesgeuren verkopen we twee keer zoveel.’

Free Record Shop: CD’s

* Marco Borsato: Symphonica in Rosso (22,99 euro)

* Jan Smit: Op weg naar geluk (15,99 euro)

* Bløf: Umoja (19,99 euro)

IKEA: meubels

*FAKTUM keukens (vanaf 689 euro, exclusief verlichting, accessoires en inbouwapparatuur)

* KOMPLIMENT kastinrichting voor de PAX garderobekast (ongeveer 500 euro)

* BESTA opbergmeubels (lage opbergcombinatie 299 euro, BESTA BURS wandplank 140 euro)

Ellen van den Boomgaard, perswoordvoerder: ‘In het afgelopen jaar hebben heel veel Nederlanders bij ons een keuken aangeschaft. Heel populair zijn de bruinzwarte NEXUS deuren. De lage opbergcombinatie van BESTA bewijst dat flatscreen tv’s in 2006 erg populair waren.’

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden