In de Johan Cruijff Arena drinkt men het oer-Amsterdamse Heineken

Nu de Arena is omgedoopt in de Johan Cruijff Arena gaat ook het biermerk op de schop. Het Twentse Grolsch maakt plaats voor het oer-Amsterdamse Heineken. Grolsch haakte na twintig jaar af omdat er naar eigen zeggen te weinig ruimte was om ook de eigen submerken als Kornuit, De Klok en het binnenkort te introduceren Asahi Super Dry te promoten.

Deze mensen drinken nu nog Grolsch.Beeld anp

In de Arena worden jaarlijks zeker anderhalf miljoen biertjes verkocht. Het alleenrecht om die te mogen tappen kost veel geld.

Het contract van Heineken loopt tot 2027. De Amsterdamse brouwerij gaat zowel het eigen bier als dat van dochters Brand en Desperados, en Amstel Radler schenken. Ook het alcoholvrije Heineken 0.0 en cider Apple Bandit komt in de Arena beschikbaar.

Dat in de Arena twintig jaar Grolsch werd geschonken - een biermerk dat vooral nauwe banden had met FC Twente en PSV - was veel Ajax-supporters een doorn in het oog. Tot 2020 moet Heineken nog wel het bier van sub-sponsor Jupiler naast zich dulden in het stadion.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden