Goedkoop luchtje

We weten allemaal dat je bij bijna alle geuren vooral betaalt voor de merk naam en de reclamecampag ne. We weten ook allemaal dat de kleren van H & M niet alleen erg modieus zijn, maar soms ook best een goede kwaliteit hebben....

Het zou dus zomaar kunnen dat Mystic Pink eau de toilette - te koop bij H & M'en met een cosmetica-afdeling en verpakt in een niet al te chic, maar best schattig flesje met een retro-motiefje erop - helemaal niet zo'n beroerd luchtje is.

Ikzelf vind het erg goedkoop en erg zoet, op het misselijkmakende af. Maar goed, wie weet zit ik wel vol vooroordelen over betaalbare en in Polen geproduceerde parfums, dus we doen voor de zekerheid nog een rondje blind ruiken.

Redactiestagiaire is ronduit positief. 'Bloemerig, maar wel fris', zegt ze. Rechterbuurvrouw zegt dat het naar de aardbeienkauwgum van vroeger ruikt. 'Niet heel vies, maar niet geschikt om de man van je leven mee te veroveren.' Eindredacteur vindt het 'veel en veel te zoet. Het lijkt wel of je een toetje op je arm hebt gemorst.' 'Aardbei', zegt ook modecollega. 'En erg zoet. En er zitten helemaal geen grondtonen in.' Geliefde, ten slotte, vindt het een kinderparfum. Een veel te zoet kinderparfum.

Toch jammer.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden