Een callcenter in Zoetermeer. Dit bedrijf verzorgt niet de klantenservice van Made.com.
Een callcenter in Zoetermeer. Dit bedrijf verzorgt niet de klantenservice van Made.com. © ANP

Geld dat Made besteedt aan marketing, moeten ze stoppen in aftersales

Kastje -> Muur

De klacht: Interieurwinkel Made.com heeft de klantenservice wat minder strak ontworpen dan de meubels.

'NIET KOPEN bij MADE!!', 'Mijn eerste ervaring met Made was slecht. Erg teleurgesteld!', 'Gratis levering, betekent dat jullie ook echt gaan leveren?', 'Please, bring my fauteuil. Is this a fraud?' Zomaar een greep uit de reacties op de Nederlandse Facebookpagina van Made.com. Het van oorsprong Britse online-interieurconcern is actief in acht Europese landen en draaide in 2016 een omzet van 91 miljoen pond.

Aan marketing is geen gebrek. Zeker twee keer per dag plaatst Made een reclame op Facebook. Maar onder de enthousiaste posts van het volgens de Volkskrant 'eigentijdse en soms een beetje avontuurlijke' design heerst een sombere stemming.