Franse mediabedrijf Vivendi neemt Nederlands ticketbedrijf Paylogic over

Toegangscontrole bij de ingang van festival Awakenings. Foto ANP

De Nederlandse festivalsector blijft gewild bij buitenlandse kopers. Het Franse mediabedrijf Vivendi (Canal+, Universal Music) neemt het Nederlandse ticketbedrijf Paylogic over, zo werd maandag bekend. De Fransen willen de kennis van Paylogic gebruiken voor het verder uitbreiden van een netwerk op het gebied van kaartjes in Europa en de VS. Een bedrag werd niet gemeld, maar volgens Het Financieele Dagblad betaalt Vivendi ruim 30 miljoen euro. Paylogic verkoopt vooral kaartjes voor muziekfestivals en dance-evenementen als Tomorrowland, ADE, and Awakenings. Het gaat om jaarlijks ruim 5 miljoen kaartjes in meer dan tien landen. De activiteiten van Paylogic worden opgenomen in het netwerk van See Ticket, dat onder meer de kaartjes verzorgt voor de Eiffeltoren en het Britse Glastonbury Festival. Medeoprichter Jan Willem van der Meer (36) blijft aan als baas van Paylogic.

Meer over