Eredivisie krijgt Albert Heijn als sponsor

ZAANDAM (ANP) - Albert Heijn is voor de komende drie jaar sponsor van de Eredivisie. Daarvoor hebben Albert Heijn en Eredivisie Voetbal een overeenkomst gesloten. De samenwerking heeft een optie voor twee jaar verlenging.

,,Als grootste supermarktketen van Nederland willen we een actievere maatschappelijke rol spelen op het gebied van sport en gezondheid'', licht Sander van der Laan, directeur Commercie van Albert Heijn, de overeenkomst toe. Voetbal vormt ook een ideaal platform voor spaaracties, vindt hij.

Het bericht komt daags na de bekendmaking dat Plus Supermarkten de samenwerking met Eredivisie Voetbal opzegde. De reden voor de beëndiging was de duur van het contract en de hoogte van het sponsorbedrag.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden