Duurzame koffie steeds populairder

UTZ Certified, een organisatie die producten voorziet van een duurzaamheidskeurmerk, meldt een flinke groei in de eerste helft van dit jaar. De hoeveelheid door UTZ Certified gecertificeerde koffie was in de eerste zes maanden van 2010 59 miljoen kilo, ofwel 35 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

ANP

UTZ Certified certificeert onder meer een deel van de koffie van Douwe Egberts. Die onderneming zegt zich meer op het grote publiek te richten dan het keurmerk Max Havelaar.

UTZ Certified certificeert niet alleen koffie, maar ook thee en cacao. De organisatie zet zich in voor milieuvriendelijke productie en sociale arbeidsvoorwaarden.

Kopje koffie (Colourbox) Beeld
Kopje koffie (Colourbox)
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden