NieuwsDolce & Gabbana

Dolce & Gabbana in China in de problemen vanwege 'grappig’ spotje

Beeld AFP

De oprichters van het Italiaanse modemerk Dolce & Gabbana (D&G) zijn in een onlinevideo door het stof gegaan vanwege spotjes die in China tot ophef hadden geleid. In de gewraakte video’s probeert een Chinees meisje typisch Italiaanse producten als spaghetti en pizza met stokjes te eten. Volgens sommige Chinezen drijft D&G hiermee de spot met gewoontes van het land. Webwinkels als Ymatou, JD.com en Alibaba-onderdeel Tmak staakten daarop de verkoop van artikelen van D&G. Het modemerk zelf schrapte een grote modeshow in Shanghai.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden