Consumentenclaim: schikking Delta Lloyd 'fopspeen'

AMSTERDAM (ANP) - De schikking die Delta Lloyd in de woekerpolisaffaire vorige week bekendmaakte, is een fopspeen. Dat stelt Consumentenclaim maandag.

Veel klanten van Delta Lloyd met een beleggingspolis kunnen een hogere compensatie krijgen door naar de rechter te stappen, zo stelt de belangenbehartiger.

Volgens Consumentenclaim lijkt de zaak op de Dexia-affaire die vorig jaar speelde. Toen kregen veel beleggers via de rechter een hogere compensatie toegekend dan de klanten die akkoord waren gegaan met de schikking. Vorige week bood Delta Lloyd een schikking aan waarvoor de verzekeraar in totaal 300 miljoen euro uittrekt.

Consumentenclaim heeft inmiddels duizenden aanmeldingen van gedupeerde beleggers binnen. De belangenbehartiger is een zusterbedrijf van Leaseproces dat in de Dexia-affaire 20.000 klanten adviseerde om te gaan procederen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.