Boek

Eindelijk een boek voor iedereen. Een boek ‘geschreven voor iedereen die zich wel eens afvraagt: wie ben ik, wat wil ik, en hoe kan ik dat bereiken?’ Dat doet iedereen wel eens....

Maar dan komt het: ‘Het najagen van het hoogste salaris en het grootste huis is niet zaligmakend.’ Het boek in kwestie is dus bedoeld voor mensen die hun verwachtingen al getemperd hebben.

Als jij een merk zou zijn schetst de lezer hoe merken zich gedragen. Waarom is Ikea succesvol? Wat is het gekozen imago? Dezelfde vragen worden over een reeks merken gesteld.

En vervolgens wordt toegewerkt aan de implicaties voor de eigen opstelling, de eigen verwachtingen en carrière. Een originele invalshoek, die aan het denken kan zetten. De beschrijving van merken en hun succes is een eye-opener.

Bij merken horen ook merktekens. Afkortingen werden succesvolle merken, zoals het Hollandse Eenheidsprijzen Magazijn Amsterdam, HEMA, en Kwaliteit in Niets Geëvenaard, King. Als negatief merkteken noemen de auteurs Ruud Boer en Caroline Welsing het hakenkruis. Terecht voor de westerse wereld, maar in India is het hakenkruis nog een veelgebruikt beeldmerk, met geheel andere connotatie. Toch wel een erg Hollands boek, dus. GH

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden