Nieuws de Bijenkorf

Bijenkorf stopt met cijfers voor personeel na kritiek op ‘ratingcultuur’

Verkoopmedewerkers van de Bijenkorf op onder meer de Dam in Amsterdam hoeven klanten niet meer om feedback en rapportcijfers te vragen. Ook is een Wall of Fame bij de personeelsingang met foto’s van verkopers die tienen scoren weggehaald. 

Dat meldt de luxe-warenhuis-keten na kritiek van onder meer de FNV en de ondernemingsraad op de ‘ratingcultuur’. Volgens de Bijenkorf drongen sommige leidinggevenden er bij verkoopmedewerkers op aan tevreden klanten een (hoog) cijfer te vragen op hun naam. Dat actief om cijfers vragen is in strijd met het beleid, meldt de Bijenkorf, omdat het geen objectieve oordelen van klanten oplevert. 

Die klanten kunnen nog steeds hun oordeel geven, maar dan via een link of bij een zuil in het warenhuis. De FNV spreekt van ‘een overwinning van de FNV-leden in de Bijenkorf'. 

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.