Betere wereld

Bedrijven en individuen verbinden zich onverminderd met goede ingredienten en even zo goede doelen...

Het door een slecht imago geteisterde McDonald's schenkt sinds kort gecertificeerde duurzame koffie. Ook Alpro Soja heeft het licht gezien. Niet alleen heeft de sojaproducent het lijf van de klant tot goed doel verheven, ook de verbouwers van de sojaboon kunnen rekenen op financiële steun aan onderwijs- en productiefaciliteiten.

Grootcateraar Arjan van Dijk probeert met zijn boek Ethiopië (www.ethiopie-boek.nl) de bevolking van dit Oost-Afrikaanse land een hart onder de riem te steken. Eenderde van de opbrengst gaat naar kleine projecten in het Afrikaanse land. Shake it! (12,50 euro) van cocktail-shaketalent Timo Janse ten slotte, is een boek met alcoholvrije cocktails, ook wel mock-tails genoemd. Om de zwaar innemende jeugd een gezond alternatief te bieden.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden