Autoverkopen dalen volgend jaar met 12 procent

De autoverkopen in Nederland nemen volgend jaar met circa 12 procent af door de verslechterende economische omstandigheden en het afgenomen consumentenvertrouwen.

Autobedrijf J en F auto's in Andelst gebruikt de term crisisprijzen om te adverteren. © ARCHIEFFOTO ANP

Dat heeft het economische bureau van ING becijferd in een vandaag verschenen rapport.

Naar schatting komen de nieuwverkopen in 2012 uit op 475.000 stuks. Voor dit jaar hebben de economen de verwachting neerwaarts bijgesteld met zo'n 10.000 auto's tot 540.000 exemplaren. 'De bereidheid van consumenten om grote aankopen te doen is de afgelopen maanden in rap tempo gedaald', stelt Max Erich, auto-analist bij ING.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden