Albert Heijn-klant winkelt vaker bij Aldi, Lidl en Dirk

Het marktaandeel van supermarktketen Albert Heijn is hard aan het dalen. In het tweede kwartaal van dit jaar had de keten 22,1 procent van de markt in handen....

ANP

Albert Heijn had in het eerste kwartaal een marktaandeel van 22,8 procent, tegen 24,7 een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.

Ook Laurus (Edah, Konmar, Super De Boer) zag het aandeel fors krimpen, van 20,8 naar 17,2 procent.

De grote winnaars in de supermarktbranche zijn Superunie en de goedkope supermarkten Aldi, Lidl en Dirk van den Broek. De inkooporganisatie Superunie levert vooral aan familiebedrijven als Deen en Hoogvliet. Deze organisatie klom van 21,5 procent naar 23,7 procent. Dirk van den Broek was goed voor een stijging in het tweede kwartaal van 6,6 procent naar 7,4 procent. Lidl klom van 2 procent naar 3,9 en de Aldi van 8,5 procent naar 9,9.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden