Tele2 beschouwt Welkers toch als klant en stuurt hem iedere maand een rekening.
Tele2 beschouwt Welkers toch als klant en stuurt hem iedere maand een rekening. © ANP

'Er is niemand bij Tele2 met verantwoordelijkheidsgevoel die even de bureaucratie omzeilt en dit gewoon regelt'

Van het kastje naar de muur

Een al lang en breed geannuleerd telefoonabonnement blijft acht maanden doorlopen bij Tele2. Zonder annuleringsbevestiging van de failliete bemiddelaar Typhone doet de klantenservice niets.

De klacht

Als een telefoniebemiddelaar de telefoon niet opneemt, kun je raden dat het foute boel is. Dus toen Maarten Welkers geen gehoor kreeg bij Typhone,  bekroop hem een 'unheimisch gevoel'.

Kort daarvoor had hij via Typhone een mobiel abonnement afgesloten bij Tele2, met een bijpassende Samsung Galaxy S6-telefoon. Die stuurde hij retour, nog binnen de wettelijke bedenktijd van twee weken. 'Mijn gebrek aan vertrouwen bleek terecht', mailt Welkers achteraf. Typhone, onderdeel van Phonehouse, ging kort daarop failliet.