Transavia lanceert nieuwe huisstijl

Luchtvaartmaatschappij Transavia introduceerde vandaag een nieuw uiterlijk voor vloot en personeel. In het nieuwe interieur van de vliegtuigen zullen persoonlijke beeldschermen voor de reiziger ontbreken. De transformatie moet een nieuwe groei inzetten voor het verlieslatende bedrijf.

Vliegmaatschappij Transavia presenteerde vandaag de nieuwe huisstijl. Beeld Koen van Weel

Transavia, voorheen Transavia.com, presenteerde vandaag het eerste vliegtuig met het nieuwe uiterlijk. De naam van het bedrijf staat groot aan de zijkant van het vliegtuig en de onderzijde van het toestel heeft pictogrammen gekregen. De kleuren, wit en appeltjesgroen, blijven hetzelfde.

Ook het personeel krijgt een nieuw jasje. Topman Mattijs ten Brink meldt: 'Het uniform is een essentieel element van onze visuele uitstraling. Het is daarom, na bijna negen jaar, aan een opfrisbeurt toe.' Via verschillende stemrondes mochten de 1500 personeelsleden meebeslissen over het definitieve ontwerp. Het appeltjesgroen maakt plaats voor donkerblauw, op verzoek van Franse stewardessen. 'Sommige stewardessen van onze Franse poot hebben zo'n hekel aan dat felle groen, dat ze op weg naar hun werk in de Parijse metro andere kleren dragen.'

Het nieuwe uniform van Transavia personeel. Beeld Koen van Weel

Het interieur van de toestellen zal geen videoschermen bevatten. Transavia geeft de passagier de mogelijkheid om voor vertrek films te downloaden op tablet, laptop of smartphone. Ten Brink: 'We gaan stevig investeren in een digitaal platform met applicaties en programma's.' Met deze beslissing wil de maatschappij zo'n 100.000 euro besparen. De totale vernieuwing van de vliegtuigen zal ruim vier jaar in beslag nemen.

Transavia wil over vijf jaar toonaangevend zijn als lagekostenmaatschappij in Nederland. Het bedrijf mikt op ruim 10 miljoen reizigers en een omzet van 1 miljard euro per jaar. Ook groeit de vloot de komende vijf jaar tot ruim veertig toestellen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden