DE GIDSMOOIE DINGEN

Mooie spullen: kleurrijke kleppers en milieupakkies

5 op een rij

Kleurrijke kleppers

Vanaf links: Monki € 30, Arket € 175, Aede € 225, Ganni € 249, Bottega Veneta € 850

Short suit

Zonnebril van Izipizi € 35 + vest van Résumé € 140 + broek van Résumé € 115 = catwalk outfit à la Max Mara.

Beeld Izipizi, Resume, Max Mara

Groot ding: Daisy Chain

Van nature hebben madeliefjes niet echt een geur en er zijn zelfs mensen die vinden dat ze stinken. In ieder geval beschikken ze niet over een aroma waarvan je zegt: dat stoppen we eens in een flesje en bombarderen we tot parfum. Dit gegeven heeft gelukkig geen enkel effect gehad op het enorme succes van de ‘Daisy’ geurlijn van Marc Jacobs. Geen spoor van echte madeliefjes zit er in het eerste Daisy parfum dat in 2007 werd gelanceerd, wel o.a. wilde bessen, witte viooltjes, jasmijn en een vleugje sandelhout. Waarschijnlijk werd de cocktail van Marc Jacobs zo’n triomf omdat madeliefjes er beslist uitzien alsof ze heerlijk geuren en heeft hij precies weten te treffen hoe we verwachten dat ze ruiken. Van Daisy en alle verschillende interpretaties die volgden (Eau so Fresh, Dream, Love en Eau so Sweet), zijn er nu Petals; schattige ‘bloemblaadjes’ in zakformaat.

Marc Jacobs Daisy Petals / 20 ml, € 45.

Beeld Vanessa Oostijen

Online winkelprofiel: Zweedse schonen

Een nieuw beautymerk! Heeft de wereld dat nodig? Misschien wel in het geval van Thomsen Beauty, gelanceerd door de zusjes Emelie en Michaëla Thomsen. De twee hebben Zweedse roots, maar groeiden op in Frankrijk waar hun gecertificeerde organic en 100% natuurlijk producten worden ontwikkeld en geproduceerd. Het Scandinavische zit hem misschien in dat ze het beautyritueel graag simpel houden. Schoonmaken, hydrateren en voeden zijn de toverwoorden en de Thomsen Beauty lijn bestaat uit een moisturizer, nachtcrème, bodycrème, serum, cleansing foam, lippenbalsem, beauty water en een zonnebescherming. Zoals bij alle groene merken is vooral wat er níet in de producten zit van belang; geen chemische of petrochemische ingrediënten of palmolie bijvoorbeeld (zie hun site voor de complete lijst van ontbrekende ingrediënten). Bovendien worden er alleen natuurlijke conserveringsmiddelen gebruikt (waardoor producten maximaal zes maanden na opening te gebruiken zijn). Prijzen variëren van € 19,90 voor de Azur cleansing foam tot € 44,90 voor het Regina Serum.

www.thomsenbeauty.com

Beeld Thomsen Beauty
Beeld Thomsen Beauty

Vrolijk opgeruimd

Beeld Hay, AyKasa/grasonderjevoeten.nl, AyKasa/ kleinezebra.com

Horizontaal: S/L

Verticaal: Pastel / Felgekleurd

Linksboven (S, pastel): Hay Colour Crate, €6, www.hay.dk

Rechtsboven (L, pastel): Hay Colour Crate, €29, www.hay.dk

Linksonder (S, felgekleurd): AyKasa, €8,95 via www.grasonderjevoeten.nl

Rechtsonder (L, felgekleurd): AyKasa, €14,95 via www.kleinezebra.com

Milieupakkies

Beeld PANGAIA

PANGAIA is niet zomaar een trainingspakkenmerk, maar een ‘wetenschappelijk designcollectief met een milieumissie’. Zo wordt de kleding gekleurd met plantaardige verf. 

www.thepangaia.com

Hoodie (meekrap), €141

T-shirt (kersenbloesem), €80

Trainingsbroek (moerbei), €113

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden