De Gids mooie dingen

Mooie dingen: mode, beauty & design

25 jaar Viva Glam

Met Viva Glam verkoopt make-upmerk M.A.C al 25 jaar ieder jaar een speciale lipstick waarvan de gehele opbrengst tot en met de laatste cent gaat naar het M.A.C Aidsfonds. De totale opbrengst van 25 jaar Viva Glam is meer dan 500 miljoen dollar. Ru Paul Rihanna, Lady Gaga, Dita von Teese en Sia zijn enkele van de celebs die hun lippen leenden aan deze campagne. Dit jaar is dat model Winnie Harlow.
De 25e verjaardag van Viva Glam wordt gevierd met een speciale birthday edition in een klassieke mat-rode kleur verpakt in een nog glammer dan normaal glitterjasje. Daarnaast zijn er nog vijf andere kleuren beschikbaar (in een gewoon pakje).

Met de aankoop van één Viva Glam lipstick - € 19,50 – kan het M.A.C Aidsfonds

⁃254 condooms kopen om besmetting met HIV te voorkomen, of

⁃Eén dag eten betalen voor een dakloze LGBTQ+ jongeren, of

⁃14 zwangere vrouwen laten testen op HIV/Aids besmetting.

Viva Viva Glam!

Matrix

Goud & zilver

Goud aan je voeten: sneakers, Veja, € 130 via veja-store.com
Zilver aan je voeten: sneakers, Adidas, € 169,95 via adidas.nl
Goud in je oren: oorbel, Aeva, € 37,95 (per stuk) via aeva.amsterdam
Zilver in je oren: Anna+Nina, € 59,95 via anna-nina.nl

Winkel

Wie en wat?
De Belgische Anne Poelmans werkte jarenlang als beauty journalist voor o.a. de Vlaamse ELLE. Vorig jaar nam ze onlinewinkel biotylab.com over die alleen producten verkoopt die voor 95-100 % natuurlijk zijn. Ze maakte zelf al eerder de overstap naar louter natuurlijke producten en zag de gunstige resultaten en gelooft sindsdien heilig in de kracht van de natuur. Bio-beauty heeft de toekomst wat Poelmans betreft: ‘meer en meer ingrediënten worden verboden, microplastics moeten dringend verboden worden, en zo zijn er nog andere ingrediënten die echt slecht zijn voor je gezondheid. Hoe meer we daarover ontdekken, des te meer zullen we overschakelen op gezondere alternatieven.’

Anne Poelmans van biotylab.com.

Wat onderscheidt Bio’Lab van andere ‘organic’ webshops?
‘Dat alle producten voor meer dan 95% natuurlijk zijn. Bij mij mag er echt geen chemische rommel in een product zitten. Ik denk dat mijn persoonlijke aanpak ook uniek is; mensen kunnen me bellen, whatsappen of mailen met al hun vragen.’

Bestseller
‘De shampoo van Rahua, omdat die je haar een ‘net van de kapper’ gevoel en uitstraling geven.’

Exclusief by Bio’ty Lab
‘Trilogy, Absolution en Z&MA (favoriet onder millennials) zijn drie merken die je alleen bij mij kunt kopen.’

Persoonlijke favorieten
‘Ik gebruik liever geen tandpasta meer met fluor, maar de heerlijke tandpasta van Lebon. En iedereen zou de Egyption Magic balsem in huis moeten hebben, voor droge plekken, eczeem, uitgedroogd haar, noem maar op. Verder is het niet gemakkelijke om een goedwerkende organic deodorant vinden, maar ik gebruik Fine deodorant zonder aluminiumzout, een Duits merkje dat supergoed werkt en overheerlijk ruikt.’

Vijf op een rij

Eén-bloem-vaas

Bespaar uzelf een dure bos en kies voor een enkele bloem: uitgelicht als kunstwerk op een sokkel, in deze extreem minimalistische vazen.

‘Stem’ van Studio Dubokk. 32 cm hoog, € 169,95,- menu.as
‘Plan’ van ontwerper Sébastien Cordoleani. 24 cm breed, € 43,- moustache.fr
‘Posture N.1’ van Bloc Studios. 40 cm hoog, € 180,- bloc-studios.com
‘Surface’ van Ilsangisang. 16 cm hoog, € 32. houseofhome.eu
‘Vase 904’ van ontwerper Anna Varendorff. 14 cm hoog, € 179,50, acvstudio.com Beeld .

Mathematica

Optelsom: diamant + tulband + kaftan = Liz Taylor

18 karaats witgouden ‘True diamond link’-ring met ronde, briljant geslepen diamant, € 1400 van Tiffany & Co.

+

Linnen kaftan, € 79 via stories.com.

+

Douchemuts in tulbandvorm, € 19,95 van Styledry via Douglas.nl

=

Liz Taylor in 1966. Beeld Gamma-Keystone / Getty Images

Drie van hetzelfde

Slip skirts

Gestreept, Zara, € 29,95 via zara.com
Lila, Jan ‘n June, € 100 via jannjune.com
Hartjes, Realisation Par, € 160 via realisationpar.com
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden