De Gids Het nieuwe eten

Hoekje Venetië van Almhof berust op een uitstekende vondst: zure yoghurt met pistache

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

Hoewel het nieuwe eten van deze week niet nieuw is, mag een zuivelproduct vernoemd naar een citytrip natuurlijk niet onvermeld blijven in deze rubriek. Vandaar, twee jaar te laat, maar niet minder opmerkelijk: Almhof Hoekje Venetië.

Het zuivelmerk heeft tevens een andere KLM-bestemming in de aanbieding, New York. U kent het wel, de stad van het Vrijheidsbeeld, de Hudson, Trump Tower en, naar nu blijkt, vanilleyoghurt met chocolade. ‘Even een ontsnapping uit die dagelijkse sleur en wegdromen naar die fantastische stedentrip in New York’, luidt de ietwat krukkige marketingtekst. Het idee dat er wordt ‘weggedroomd’ zodra de zuivel tegen de tong slaat is nu eenmaal hardnekkig in marketingland. Het tegenovergestelde is helaas waar: weinig voelt zo sleurderig als het aan je bureau leeglepelen van een eenpersoonsbakje yoghurt.

De afdeling citymarketing van Hoekje Venetië houdt het gelukkig bij een kort ‘bellissimo’. De vraag is dan ook of deze pistacheyoghurt met ‘een hoekje krokante amandelen’ zichzelf verkoopt?

Ja, luidt de toch wel verrassende conclusie. De combinatie van een volle smaak als pistache met de zure yoghurt – ijsboeren, lezen jullie mee? – blijkt een goede vondst. De krokante amandelen kraken van de suiker en zijn dus helaas veel te zoet. Prima volvet toetje – en dat allemaal zonder vliegschaamte.

Cijfer: 7

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden