Het Nieuwe Eten De Ruijter Curls

De Ruijter probeert broodbeleggers een nieuw keuzeprobleem aan te praten

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

De Ruijter Curls Beeld De Ruijter

Bij de expansie van het chocoladebroodbelegschap gaat het allemaal om de vorm, besloot een groot licht bij broodbelegproducent De Ruijter. En nu probeert De Ruijter broodbeleggers een nieuw keuzeprobleem aan te praten: hoe groot of chic wil je je hagelslag hebben?

Sinds enige tijd zijn er ‘chunks’, chocoladebrokjes, of met een mond vol marketing: ‘kleine stukjes chocolade die smelten in je mond, om net dat beetje extra te genieten van je boterham’. Naast die chunks staan dan weer ‘curls’, chocoladekrullen (krulletjes) in de smaken melk en extra puur. ‘Verleidelijke, knapperige chocolade’, aldus De Ruijter. De extra pure variant bevat ‘ten minste 49 procent cacaobestanddelen’.

Zie die gracieus bedoelde krulletjes maar als afgestofte vlokken; zo’n vintage handje ‘verrassende krullige chocolade’ (zoals De Ruijter vlokken noemt) smaakt sinds jaar en dag naar samengeklonterd cacaopoeder waar in het keukenkastje een laag stof op is neergedaald, dwars door het karton heen. Curls zijn – hallo Roy Donders – hardere krullen. Eén proever zegt: ‘Vlokken zijn de Hema-vlaai, curls zijn het chocoladegebakje van de banketbakker.’ En: ‘Ze hebben een lekkere vorm voor in de mond.’

Een vormkwestie, we zeiden het al. ‘Mag ik vlokfeest?’ blijft onveranderd de betere onbijttafelvraag om aan iemand met een ochtendhumeur te stellen. 

 Cijfer: 7

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden