De gids Het nieuwe eten

Coca-Cola met kaneelsmaak: weinig origineel en ook niet erg lekker

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

Als zelfs Coca-Cola, het bedrijf dat de Kerstman zo wat eigenhandig in zijn rode pak gehesen heeft, het woord Kerst (of Christmas) niet meer durft uit te spreken, dan weet je dat dit land echt helemaal de weg kwijt is. ‘Festive Limited Edition’, staat er op de nieuwe Coca-Cola Zero Sugar Cinnamon. Festive!? Typisch die weg-met-ons-mentaliteit van de deugbedrijven. 

Pardon, bij nader inzien blijkt de kaneelcola deel uit te maken van een Festive Limited Edition-reeks, samen met Fanta Dark Orange Halloween en de Fuze Tea Winter met appel-kaneelsmaak. Ach ja, kaneel, de alles-lekker-feestelijk-winter-maker. Gooi wat kaneel in je thee, koffie, toetje of sterke drank en je waant je, handen aan het vuur warmend, in een winterwonderland. 

Nee, origineel is het niet van Coca-Cola, deze kaneelvariant, en erg lekker ook al niet. De eerste slok is de vertrouwd suikervrije cola, daarna volgt een wat droge nasmaak van kaneel. Het proefpanel trekt om de beurt een vies gezicht na het nemen van een slokje. ‘Er zit niet eens kaneel in!', zegt een etiketdetective. ‘Alleen kaneelsmaak.’ Een beetje mislukt dus, deze cinnamon challenge.

Cijfer: 4

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden