YouTube wil televisie gaan maken

YouTube wil niet alleen op internet filmpjes aanbieden. De videosite wil nu ook het tv-scherm veroveren. Op de site, amper zes jaar in de lucht, worden per dag 3 miljard films bekeken.

Dit meldt NRC Next. Shiva Rajaraman, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe producten, creëerde thema-kanalen waarbij het draait om persoonlijke voorkeuren. Volgens Rajaraman een beetje zoals gewone tv-zenders. 'De gemiddelde YouTube-kijker blijft ongeveer 15 minuten op de site. Terwijl Amerikanen gemiddeld 5 uur tv kijken. Daar valt nog veel winst te behalen.'

Maar om te concurreren met de buis moet YouTube veranderen. 'Je kunt kijkers niet om de 2 minuten naar het keyboard laten grijpen om een nieuw filmpje op te zoeken. Onze informatie moet opnieuw verpakt worden in blokken van 20, 30 minuten.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden