YouTube blokkeert tijdelijk Russische staatszender RT

De Amerikaanse videowebsite YouTube heeft het kanaal van de Russische staatszender RT (Russia Today) tijdelijk geblokkeerd. Op de pagina was drie uur lang alleen nog te lezen dat het account van RT niet toegankelijk is omdat de gebruikersvoorwaarden zijn geschonden.

De Amerikaanse videowebsite YouTube heeft het kanaal van de Russische staatszender RT (Russia Today) geblokkeerd. Beeld Russia Today

Een van de redenen om een kanaal tijdelijk te blokkeren is als de via YouTube gepubliceerde filmpjes een misleidende inhoud hebben. RT is een spreekbuis van de Russische president Vladimir Poetin en verdedigt de Russische inval en annexatie van de Krim.

Russia Today meldt op zijn website dat precies twee jaar geleden een vergelijkbaar incident heeft plaatsgevonden. Het YouTube-kanaal van RT was toen acht uur offline. 'YouTube heeft toen bevestigd dat het hun fout was en bood excuses aan, valt te lezen op de website.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.