Youp van 't Hek verklaart oorlog aan helpdesks

AMSTERDAM - Cabaretier Youp van 't Hek gaat op korte termijn een speciaal e-mailadres of website openen waar mensen hun slechte ervaringen met helpdesks van grote bedrijven kwijt kunnen.

Beeld afp

Hij wil deze bundelen op een website of in een boek. Dat heeft hij maandag gemeld.

Zoon
De cabaretier berichtte vorige week op Twitter over langdurige slechte ervaringen van zijn zoon met telecombedrijf T-Mobile. In NRC Handelsblad wijdde hij zaterdag een column aan het onderwerp. Naar eigen zeggen ontving Van 't Hek sindsdien enkele duizenden reacties van mensen die zich in de problemen herkenden.

'Ik heb een open zenuw geraakt', beaamt hij. 'Het gaat niet alleen om T-Mobile, maar om alle grote bedrijven die hun klanten doorlopend met een kluitje in het riet sturen. De Ziggo's, de UPC's, de Vodafones. Het is een terreur waar de gewone mens niets tegen kan beginnen.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden