Weer vrouw in ziekenhuis na elektrische schok van iPhone

Een vrouw uit Sydney is opgenomen in het ziekenhuis nadat ze een elektrische schok door haar lichaam kreeg van haar iPhone. Haar toestand is stabiel. Het is al het derde recente geval, na twee eerdere meldingen uit China.

Beeld belga

Het is nog niet duidelijk of de iPhone aan het opladen was of niet. De voorvallen in China zouden te wijten geweest zijn aan een lader die niet van het merk Apple was en dus niet aangepast was aan de iPhone.

Een woordvoerster van de ambulancedienst wist wel te melden dat ze al een aantal keer dit jaar moesten uitrukken voor elektrische schokken van smartphoneladers. Volgens haar moeten gebruikers de connectoren goed in het oog houden en als er te veel stof op zit, moet dat verwijderd worden.

Eerder deze maand viel er een dode te betreuren in China. Volgens haar familie overleed de vrouw aan de elektrische schok van haar iPhone, die ze gebruikte terwijl het toestel aan het opladen was.

Een kleine schok kan al genoeg zijn om je hart te beschadigen. Politie-inspecteur John Brotherhood: 'Als het je doet bewegen, je het ademen bemoeilijkt of wat dan ook veroorzaakt, moet je je best laten onderzoeken.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.