Wat vonden we ervan?

Top drukte op de zaterdag in de kunsthal. Beeld Arie Kievit

Patricia Nijboer (43) - Projectmanager

Patricia Nijboer Beeld rv

‘Ik vond het bizar. Ongelooflijk hoe echt het allemaal lijkt. Vooral de sculptuur van de vrouw bij de entree, die met haar gezicht tegen de muur voorover gebogen staat, vond ik heel realistisch. Ik dacht dat ze écht was en dacht: wat doet die vrouw daar nou? Ik had over deze expositie gelezen in de Volkskrant en besloot samen met mijn man om een kijkje te nemen.’

Martin Langevoord (46) - Ondernemer in de industriële dienstverlening

Martin Langevoord Beeld rv

‘Indrukwekkend, ik zou het zelfs overrompelend willen noemen. Omdat de meeste werken van mensen op maat gemaakt zijn, valt op hoe echt alles eruit ziet. De gigantische baby van vijf meter – dat vind ik toch wel de eyecatcher – daargelaten. Door de exacte afmetingen komen de andere werken heel dicht bij de werkelijkheid. Ik ben een tijdje geleden naar een expositie over hyperrealistisch schilderen geweest. Ook dat was indrukwekkend, maar wel tweedimensionaal omdat het nog altijd om werk op een doek gaat. Maar dit is, vanwege het driedimensionale, écht-écht.’

Loes Ligtenberg (27) - Werkloos in verband met reisplannen

Loes Ligtenberg Beeld rv

‘Wat ik tot nu heb gezien vind ik heel cool en superrealistisch. De gigantische afmeting van die baby is misschien wat raar, maar toch blijft het realistisch. Er is over elk detail nagedacht. Nog nooit heb ik een baby net uit de buik gezien, dit lijkt er volgens mij heel veel op. Eerst was ik met mijn tante naar het hiernaast gelegen Natuurhistorisch Museum, maar dat vonden we niet leuk en dus besloten we hier nog maar een kijkje te nemen. Daar hebben we geen spijt van.’

Huig van Duijvenvoorde (67) - Voormalig ICT’er

Huig van Duijvenvoorde Beeld rv

‘Onwerkelijk en ontzettend mooi. De sculpturen zijn perfect opgezet. Er zitten onwerkelijk realistische werken tussen. Sommigen zijn ook gebruikt in de filmindustrie, heb ik begrepen. De allermooiste vind ik de oude vrouw die het pasgeboren baby’tje stevig vasthoudt. Bij dit werk komt het begin en het einde van het leven op een prachtige manier heel dicht bij elkaar.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.