Volkskrant praat met Het Gesprek

De Volkskrant en televisiezender Het Gesprek zijn exclusief met elkaar in gesprek over ‘verregaande samenwerking’.

‘Ik denk dat de Volkskrant en Het Gesprek qua doelgroep helemaal bij elkaar aansluiten’, zegt Ruud Hendriks, directeur van Het Gesprek. ‘Maar we gaan niet dagelijks vanaf de Volkskrant-redactie uitzenden. Ik kan me wel voorstellen dat een opmerkelijk interview bij de Volkskrant ’s avonds bij ons wordt uitgezonden, en andersom. En zo is er nog veel meer te bedenken.’

Interviewzender Het Gesprek bestaat sinds oktober 2007. De kijkcijfers zijn vanaf het begin laag, maar volgens Hendriks wordt er per persoon inmiddels drie keer langer gekeken. De zender maakt geen winst. ‘Maar zelfs CNN heeft er zeven jaar over gedaan om winst te maken’, zegt hij. Het Gesprek kost zo’n 4.5 miljoen euro per jaar, aldus Hendriks.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden