Verhuizing naar zondag werkt averechts voor The Hit

De verschuiving van de muziekshow The Hit naar de zondagavond heeft RTL5 niet meer, maar juist 100.000 minder kijkers opgeleverd. Volgens Stichting KijkOnderzoek keken er gisteravond slechts 156.000 kijkers naar de tweede aflevering, waarin Desray en Waylon een liedje uitkozen.

George Baker, Sandra van Nieuwland, Ben Saunders, Desray, Eva Simons en Dennis Weening . Beeld anp

Vorige week maandag ging de tv-show van Dennis Weening van start met 258.000 kijkers, waarna RTL5 besloot The Hit voortaan op zondagavond te programmeren. RTL5 verwachtte dat de dure muziekshow op de zondagavond beter tot zijn recht zou komen, omdat jonge kijkers op dit tijdstip gewend zijn aan tv-shows, zoals So You Think You Can Dance. In The Hit, van oorsprong een Iers format, krijgen wekelijks zes songwriters de kans hun zelfgeschreven nummer te pitchen aan artiesten.

Oplichters
Op SBS6 ging zondagavond het nieuwe programma Gestalkt van Alberto Stegeman van start. De eerste aflevering trok 618.000 kijkers, goed voor een 22e plaats in de ranglijst van meest bekeken tv-programma's. Zondagavond begon tevens een nieuw seizoen van Oplichters in het buitenland en daar waren 688.000 kijkers getuige van. Daarmee staat programmamaker Kees van der Spek op de 18e plaats.

Het nieuwe seizoen van de latenightshow zo: Raymann komt met 429.000 kijkers niet voor in de Top 25. Die wordt aangevoerd door Studio Sport Eredivisie (2,9 miljoen), gevolgd door het NOS Journaal (2,8 miljoen) en de Postcode Loterij Miljoenenjacht (2,1 miljoen).

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.