Van de Snuggie tot de Pizzarette: de meest opmerkelijke Tel Sell-reclames

Het perfecte lichaam, een opgeruimd huis en nooit meer geknoei met blikopeners en vershoudbakjes. Tel Sell verkocht jarenlang oplossingen voor problemen waarvan u soms niet wist dat u ze had. Nu staat het bedrijf zelf in de verkoop. Bekijk hier nog eens de meest opvallende Tel Sell-reclames, van de Snuggie tot de Pizzarette.

Beeld .

'Transformeer die afzakkende heupen!'

'Krijg het lichaam dat u altijd al wilde in slechts vijf minuten per dag.' Tel Sell, destijds medeverantwoordelijk voor de Zumba-hype, tilde de simpele buikspieroefening naar een hoger niveau met een schijnbaar oneindige reeks 'revolutionaire' fitnessapparaten zoals de Ab King Pro, Fitness Pump, LegXercise, de VibroShaper Trilplaat en, voor wie zelfs dat te veel inspanning is, de Ab Solution Pro: elektronische plakkers die de spieren doen samentrekken.

Maar het leukst is misschien wel Moonsurfing. In Duitsland, de VS, Engeland en Japan is men al aan de Moonsurfing, weet de voice-over. Wat het is? 'Verticale powerwalking' met een 'wetenschappelijk onderzocht halve maan-ontwerp' dat gebruik maakt van de 'actie-reactieregel'. 'Transformeer die afzakkende heupen! Maak een eind aan die peervorm!'

Ei koken op 'uiterst vernieuwende wijze'

Zijn alledaagse keukenhandelingen voor u ook een bron van woede en frustratie? Gelukkig maakt Tel Sell het leven makkelijker met alternatieven voor blikopeners (Tornado Can Opener), plastic folie (Wraptastic) en bewaarbakjes (Wow Lidz). En liefhebbers van hardgekookte eieren kunnen voortaan op 'uiterst vernieuwende wijze' een ei koken met Eggies. Een lekker gekookt eitje maken is tenslotte niet eenvoudig: 'De gebroken eiwitten! En dan dat pellen van die lastige schalen. Dat duurt een eeuwigheid.'

'You make-a the pizza'

Ook voor de gastronoom valt er genoeg te genieten. Met de Fromagette Deluxe bijvoorbeeld, een soort mini-gourmetstel om kaas mee te smelten. Of de Pizzarette, ook een variant op het gourmetstel, maar dan uitgerust met een 'terracotta dome' om kleine pizzaatjes in te bakken. In de reclame wordt het product aangeprezen door een kok met zwaar aangezet Italiaans accent en dito handgebaren: 'You make-a the pizza, you eat-a the pizza.' Bonus: je kunt er ook koekjes mee bakken.

'Geniet van een snack in uw Snuggie'

Gewone dekens zijn onhandig, want 'als u beweegt om iets te pakken met uw handen, dan ligt uw deken in de weg'. Er werd wat lacherig gedaan over de Tel Sell-reclame voor de Snuggie, een deken met mouwen 'van ultrazachte, dikke en luxueuze fleece' verkrijgbaar in 'verschillende modekleuren', maar het bleek een hit. En waarom ook niet? 'Gebruik uw laptop zonder dat u het koud krijgt of geniet van een snack terwijl u lekker warm blijft in uw Snuggie.'

Bouw een feestje met de MicroBOOM

'Laat het feest beginnen met de MicroBOOM', een draadloze luidspreker met 'state of the art akoestische technologie' en 'een volumeknop voor perfecte prestaties'. De vrolijk dansende mensen, jong en oud, maken deze reclame.

'Een wellness-spa voor alle vogels'

Nog zo'n probleem waarvan u niet wist dat u het had: vogels voeren. Het veroorzaakt rommel, trekt ongedierte aan en 'zo'n lelijk vogelhuisje wilt u natuurlijk niet in uw tuin'. Gelukkig is daar 'het prachtige Shangri-la Bird Hotel'. Een - houd u vast - tuinlamp, plantenbak, vogelvoerbak, -drinkbak en -bad in één en een 'ware wellness spa voor alle vogels in de buurt'.

In dezelfde categorie: het 'I Spy Vogelhuisje'.

Betere billen met Tush Ups

Ook op gebied van vrouwenmode valt nog genoeg te innoveren. Tel Sell bracht ons onder andere de 'altijd passende' Ahh Bra, Lejeans (het 'unieke comfort van een legging' gecombineerd met 'het moderne ontwerp van jeans') en de Pajama Jeans ('de hotste modesensatie die ieder figuur past'). Maar het meest in hun sas zijn de vrouwen in de reclame voor Tush Ups, een corrigerende onderbroek die, u raadt het al, de billen lift.

Haarlijn bijstrooien met 'organische microvezels'

Een vollere haardos met het 'revolutionaire Illusion Hair met haaropbouwende vezels'. Het gaat om een busje met 'organische microvezels' die over het dunne haar worden gestrooid. 'Tijdens het strooien lijkt het alsof er voor uw ogen een bos haar groeit.'

Regenboogontlasting met de Squatty Potty

YouTube staat vol met parodieën van infomercials. Maar de reclame voor de door Tel Sell verkochte Squatty Potty anticipeerde al op de onvermijdelijke meligheid die het product - een krukje voor de wc dat het ontlasten makkelijker zou maken - zou oproepen. In deze video legt een sprookjesprins met behulp van regenboogpoepende eenhoorns de voordelen van de Squatty Potty uit. 'Truly a footstool fit for a constipated king.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden