UPC's ultra-slome administratie

Kabelbedrijf UPC, dat adverteert met razendsnel internetten, is niet zo vlot met het terugnemen van ingeleverde modems. Dat zet kwaad bloed, want klanten die hun modem inleveren, verwachten snel hun borg van 45 euro terug....

Hanne Wapenaar uit Rotterdam en René Nijs uit Gasselte verhuisden in het najaar naar plaatsen waar een ander kabelbedrijf actief is. Beiden zitten nog steeds te wachten op de borg voor hun modem.

Volgens de woordvoerder van UPC waren er achterstanden bij het magazijn. 'En dat magazijn moet aan de klantenadministratie doorgeven dat een modem is ingeleverd.'

Extra obstakel is dat ex-UPC-gebruikers geen rekeningen meer ontvangen waarmee de borg kan worden verrekend. Het geld moet apart worden gestort. En dat kost tijd.

Beide klagers hebben diverse pogingen gedaan UPC tot spoed te bewegen. Bellen met het call center bleek zinloos. UPC: 'Het is geen structureel probleem. We hadden het wel beter kunnen uitleggen.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden