TUI krijgt Loden Leeuw voor irritantste reclame

Reisorganisatie TUI Nederland heeft maandag de Loden Leeuw voor de irritantste commercial in de wacht gesleept met de reclame 'Ontdek wat TUI met je doet'. Adelheid Roosen kreeg de Loden Leeuw als irritantste BN'er in een reclamespot.

De TUI-reclame. Beeld Screenshot

Volgens de organisator van de verkiezing, het AVROTROS-programma Radar, werden dit jaar ruim 70 duizend stemmen uitgebracht.

TUI won de onderscheiding met een klein verschil. Nooit eerder lagen de uitslagen van de top drie zo dicht bij elkaar, aldus Radar. De TUI-reclame van het beest op vakantie kreeg 26 procent van de stemmen. De reclame van Brillenwinkel Specsavers kwam uit op 25 procent en de belspotjes van Simpel volgenden met 24 procent.

De reisorganisatie heeft de reclamecampagne inmiddels aangepast. 'Het monster zal nog wel voorbijkomen, maar krijgt een minder grote rol in de rest van de reclamecampagne', zo citeerde Radar een woordvoerder van TUI.

Adelheid Roosen

Adelheid Roosen won de competitie voor irritantste BN'er in een reclame met groot gemak. Ze kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de Yarden Uitvaartverzorging-reclame, die zonder tussenkomst van een reclamebureau door haarzelf werd ontwikkeld. Arie Boomsma kwam niet verder dan 22 procent van de stemmen. Het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp kreeg 19 procent van de stemmen.

Nieuw! Ontvang elke dag de Volkskrant Avond Nieuwsbrief in uw mailbox, met het nieuws van vandaag, tv-tips voor vanavond, en alvast zes artikelen uit de krant van morgen. Schrijf u hier in.

Adelheid Roosen in de Yarden-reclame. Beeld Screenshot
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.