Talpa opent kantoor in Los Angeles
Mediabedrijf Talpa van John de Mol opent een creatieve afdeling in Los Angeles...
De nieuwe vestiging gaat samenwerken met Amerikaanse producenten bij de ontwikkeling van ideeën voor televisie en andere media, aldus een Talpa-woordvoerder.
Talpa Content USA zet zijn deuren (en zijn website www.talpausa.com) open voor ideeën op het gebied van non-fictie voor televisie. ‘Nergens op de wereld vind je zoveel mensen met creatieve ideeën als in de VS’, zegt John de Mol. ‘Toch hebben velen van hen geen zin in langlopende procedures bij tv-stations en producenten. Voor zulke creatieven is Talpa USA opgericht. Wij zijn bereid risico's te nemen om goede plannen tot leven te brengen.’
In het Amerikaanse kantoor beoordeelt Talpa snel of een idee bruikbaar is. ‘Daarna gaat het naar ons hoofdkantoor in Nederland en bekijken we of hier productiemogelijkheden zijn en of we er op onze eigen zender iets mee kunnen’, legt De Mol uit. ‘Natuurlijk streven we vervolgens naar internationale distributie van de ideeën.’
Volgens Talpa lijkt deze werkwijze lijkt sterk op de manier waarop John de Mol in het verleden internationale successen in de markt zette, waaronder Big Brother, Deal or no Deal, 1 tegen 100 en Fear Factor. Deze en andere Endemol-formats worden over de gehele wereld in tientallen talen uitgezonden.