Jeugdfilm

Sinterklaas en de peper-notenchaos

Elk nieuw deel is een even flauwe als goedkope invuloefening

Ooit begonnen in opdracht van een lokale tv-zender zijn de sinterklaasfilms van Martijn van Nellestijn inmiddels een jaarlijks terugkerende bioscoophit. Elk nieuw deel is een even flauwe als goedkope invuloefening. Ook Nellestijns nieuwste is een parade van kinderachtige typetjes (deels gespeeld door schnabbelende BN'ers), met als dieptepunt de schandalig opzichtige product placement van merken als Koopmans en Mattel. Dat Sinterklaas pepernoten bakt uit een pakje en alleen speelgoed van een bepaald merk koopt, zou eigenlijk als commerciële bezoedeling van cultureel erfgoed bestraft moeten worden.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden