Scarlet wint twee Loden Leeuwen

HILVERSUM (ANP) - Telecomaanbieder Scarlet is een ster in het maken van slechte reclames. Het bedrijf ontving maandagavond tijdens het tv-programma Radar twee Loden Leeuwen voor meest irritante reclames. Ongeveer 65.000 mensen hebben hun stem uitgebracht.

Radar reikt ieder jaar een Loden Leeuw uit voor de meest storende reclame en voor de meest irritante BN-er in een reclame. De commercial van Scarlet met een jong meisje in een erotische pose was volgens 36 procent van het publiek het slechtste, op de hielen gevolgd door Frisk (jongen met lange tepels) en UPC (vrouw roept vanuit tv om Hans).

Beau van Erven Dorens is volgens 40 procent van het publiek de meest irritante BN-er in de commercial van Scarlet waarin hij in zijn onderbroek en cowboylaarzen het bedrijf aanprijst. De tweede plaats was voor Gordon en Gerard Joling die als echte diva's Knorr Wereldgerechten aanprijzen.

Vorig jaar was de reclame van 'leningman' Frits Bom het meest irritant. De vervelendste BN-ers waren de Tokkies in de reclame van Chello.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden